Microsoftmigratie leerlingen: KVO –> Pulhof

Deze pagina is de laatste keer geüpdatet op 20/08/2022 om 12.35 u.

Beste leerling
Beste ouder

Het domein @student.pulhof.be is voorlopig onbereikbaar. We proberen dit zo spoedig mogelijk weer online te krijgen.

De oude omgeving en al jullie data blijven bereikbaar via office.com met volgende gegevens.

gebruikersnaam: achternaamvoornaam@kvoscholen.onmicrosoft.com
wachtwoord: je gekende wachtwoord

Sorry voor het ongemak.

Beste leerling 
Beste ouder 

Wij maken als school deel uit van de Microsoft-omgeving van KVO (Katholiek Vlaams Onderwijs). Omwille van de GDPR en ter verbetering van de veiligheid zullen wij deze grote vakantie gebruiken om te migreren naar een eigen Pulhof-Microsoft-omgeving.  

Dit heeft ook voor jou heel concrete gevolgen. De data in je huidige mailbox en OneDrive zullen niet automatisch mee overgezet worden. Hier zal je zelf actie moeten ondernemen. Daarvoor volgen binnenkort enkele concrete stappenplannen. 

 

Voor alle duidelijkheid: er wordt geen data verwijderd! Je zal steeds jouw data kunnen bereiken. 

Deze pagina zal regelmatig geüpdatet worden. Als er beschreven processen veranderen door onvoorziene omstandigheden, zullen ze hier beschreven worden.

Heb je toch nog vragen? Stuur dan gerust een zo gedetailleerd mogelijke e-mail naar ict@pulhof.be. We rekenen op jullie begrip om ons de tijd en ruimte te geven om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.



VOORBEREIDING t.e.m. 15/08/2022 

voor de leerlingen 

OUTLOOK (mail) 

Indien je dat wenst, kan je al je mails overzetten. Je moet dit stappenplan alleen volgen als je jouw e-mails wil overzetten. 

Hoe exporteer ik mijn e-mails?

  • Open het programma Outlook.
  • Ga in het programma Outlook naar ‘Bestand’ (links bovenaan).
  • Klik op ‘Openen’.
  • Klik op Importeren/exporteren.
  • Kies voor ‘Naar een bestand exporteren’.
  • Klik op Volgende.
  • Kies voor ‘Outlook-gegevensbestand (.pst)’.
  • Klik op Volgende.
  • Selecteer je account (e-mailadres).
  • Klik op Volgende.
  • Je krijgt het pad te zien waar en onder welke naam je backup wordt bewaard.
  • Laat de optie ‘Dubbele items vervangen door geëxporteerde items’ aangevinkt.
  • Klik op Voltooien.
  • Vul geen wachtwoord in. (Na de import verwijderen we het bestand onmiddellijk.)
  • Klik op OK.

ONEDRIVE 

Hoe zet ik mijn data uit OneDrive over?

Twee mogelijkheden:

  1. Zet al jouw data op een USB-stick of externe harde schijf. Zo maak je meteen een externe backup.  (DIT KAN ALTIJD)
    • Open Verkenner.
    • Ga naar OnzeDrive.
    • Selecteer alle mappen en bestanden.
    • Sleep alle geselecteerde mappen en bestanden naar je USB-stick of externe harde schijf.
  2. Kopieer al jouw data naar de nieuwe Microsoft-omgeving. (DIT KAN VANAF DE MIGRATIE ACHTER DE RUG IS.)Open Verkenner.
    • Ga naar OnzeDrive.
    • Open een browser (bvb. Google Chrome, Edge, …)
    • Ga via de drie puntjes rechts bovenaan naar een nieuw incognito-venster.
    • Surf naar https://office.com
    • Meld je aan met achternaamvoornaam@pulhof.be en je gekende wachtwoord.
    • Klik op de negen vierkantjes links bovenaan.
    • Klik op OneDrive
    • Sleep nu de bestanden van je oude OneDrive naar je nieuwe OneDrive.

De eigenlijke migratie in de week van 15/08/2022. 
Vanaf de migratie:

Heb je een laptop aangekocht via de school? 

Op dat ogenblik zal je niet meer met je gebruikelijke gegevens kunnen aanmelden. Je gebruikersnaam verandert dan tijdelijk naar een kvoscholen.onmicrosoft.com. 

Gebruikersnaam: achternaamvoornaam@kvoscholen.onmicrosoft.com
Wachtwoord: *je wachtwoord blijft hetzelfde* 

Hoe kan ik aan mijn persoonlijke data in de (oude) KVO-omgeving? 

Via een browser (Google Chrome, Edge, Safari, …) surf je naar https://office.com. Je kan aanmelden met jouw gebruikersnaam achternaamvoornaam@kvoscholen.onmicrosoft.com en jouw persoonlijk wachtwoord. 

Hoe kan ik in de nieuwe Pulhof-omgeving? 

Via een browser (Google Chrome, Edge, Safari, …) surf je naar https://office.com. Je kan aanmelden met jouw gebruikersnaam achternaamvoornaam@student.pulhof.be en jouw persoonlijk wachtwoord.  

Hoe kan ik mijn e-mails opnieuw importeren?

  • Open het programma Outlook.
  • Ga in het programma Outlook naar ‘Bestand’ (links bovenaan).
  • Klik op ‘Openen’.
  • Klik op Importeren/exporteren.
  • Klik op ‘Gegevens uit een ander programma of bestand importeren’.
  • Klik op ‘Volgende’.
  • Kies voor ‘Outlook-gegevensbestand (.pst)’.
  • Klik op Bladeren.
  • Ga naar de plaats waar je jouw backup bewaard hebt.
  • Laat de optie staan op ‘Duplicaten vervangen door geïmporteerde items’.
  • Klik op ‘Volgende’.
  • Kies bij het importeren voor het volledige ‘Outlook-gegevensbestand’. Neem zeker ook alle submappen mee.
  • Kies bij het importeren ook voor importeren in de huidige map.
  • Klik op ‘Voltooien’.



Met vriendelijke groet 
het ICT-team