Een betrouwbare, Belgische partner

Onze partner, de firma Signpost, verzorgt voor onze school de bestelling en uitlevering van de laptops.
Ze zijn reeds jaren gespecialiseerd in het uitrollen van digitale ondersteuning in onderwijs.

De aankoop (zowel directe aankoop als huurkoop) gebeurt rechtstreeks tussen Signpost en de ouders.

Bovenop de aankoop van een toestel, wordt een uitgebreide garantie en service aangeleverd. Je kan dus zorgeloos aan de slag met je laptop in de klas!





Uitgebreide service en garantie


Hoes en lader inbegrepen

De laptops worden geleverd met beschermhoes en oplader. Deze twee items vallen mee onder de beschreven garantievoorwaarden.
Daarnaast wordt ook een digitale pen meegeleverd om op de laptop te kunnen schrijven. Deze pen kan niet in de hoes bewaard worden, wel in bv. een pennenzak. De pen valt niet onder de garantievoorwaarden.

Defect

  • Als de laptop niet meer goed werkt, zal deze hersteld worden door een nieuw besturingssysteem te installeren. Deze interventie vindt plaats op de school zelf. Indien het probleem hiermee niet is opgelost, wordt je toestel in herstelling genomen door Signpost. Binnen de twee werkdagen wordt je laptop hersteld door gecertificeerde techniekers van Signpost.
    Je krijgt (indien nodig) een vervangtoestel van de school als we je laptop in herstelling plaatsen. Je krijgt een gelijkaardig toestel. Dit toestel wordt ook gebruiksklaar gemaakt. Zo ben je zeker dat je steeds een laptop ter beschikking hebt.
  • Bij een herstelling buiten garantie (bv. scherm is gebroken na val op de grond) zal Signpost een forfaitair bedrag van 39 euro herstellingskosten aanrekenen, ongeacht de aard van de herstelling.
  • Als je laptop hersteld moet worden tijdens een vakantieperiode, neem je rechtstreeks contact op met Signpost (09 277 08 76). Zij sturen een technieker ter plaatse (op Belgisch grondgebied) om je laptop te herstellen.
  • Indien je je laptop bij diefstal, braak of onder bedreiging kwijt raakt, dan ga je naar de politie om een pv te laten opmaken. Dit pv breng je op school binnen of bezorg je rechtstreeks aan Signpost. Je betaalt eenmalig 39 euro en krijgt een nieuw- of vervang toestel van dezelfde leeftijd.
  • Als je de laptop verliest (geen diefstal of braak), betaal je bij huurkoop 80% van de resterende huurgelden in één keer af. Je ontvangt een nieuw of vervangtoestel van dezelfde leeftijd en vervolgens betaal je de resterende huur gewoon verder af.

Duur garantie

Kies je voor een directe aankoop op drie jaar? Dan heb je gedurende drie jaar de bovenstaande garantie en service.
Wil je je toestel toch nog enkele jaren langer gebruiken? Dan kan je kiezen voor een verlenging van deze garantie en service. Na drie jaar kan je verlengen, en betaal je 90 euro per extra jaar.
De garantie op de batterij wordt in deze formule niet verlengd.

Kies je voor een directe aankoop op vier jaar? Dan heb je gedurende vier jaar de bovenstaande garantie en service.
Wil je je toestel toch nog enkele jaren langer gebruiken? Dan kan je kiezen voor een verlenging van deze garantie en service. Na vier jaar kan je verlengen, en betaal je 90 euro per extra jaar.
De garantie op de batterij wordt in deze formule niet verlengd.

Kies je voor een huurkoop? De garantieperiode heeft een duur van 34 of 46 maanden afhankelijk van de looptijd van de huurkoop. Tijdens deze periode gelden bovenstaande voorwaarden. Na afloop van deze periode is het toestel van jou en kan je beslissen om het toestel verder te blijven gebruiken.
Als je kiest om het toestel te blijven gebruiken na de voorziene huurperiode van 34 of 46 maanden, kan je een verlenging van de garantie aanvragen tot max. 3 jaar extra bij een huurkoop van 34 maanden, en tot max. 2 jaar voor een huurkoop van 46 maanden. In beide gevallen betaal je 8 eur per maand, en blijft de volledige service gelden. De garantieverlenging moet je aanvragen binnen de maand die volgt op het aflopen van de vorige garantietermijn.
De garantie op de batterij wordt in deze formule niet verlengd.