Een krachtig en performant toestel

We kiezen voor een toestel dat voldoet aan de onderwijsnoden van onze leerlingen.
De ouders kopen (directe aankoop of huurkoop) onderstaand toestel via de aangeboden webshop en zo word jij eigenaar van dit toestel.

Voor de aankoop voor schooljaar 2023-2024 hebben we volgend toestel geselecteerd:

• HP Probook 435 X360
  • Ryzen 3 processor
  • 8 GB RAM werkgeheugen
  • 128 GB SSD opslagcapaciteit
  • 13 inch touch beeldscherm met pen
  • Webcam
  • incl. pen en beschermhoes
Dit toestel biedt de nodige kracht en performantie om aan onze onderwijsnoden tegemoet te komen.

Software

Op de laptop wordt MS Windows 11 Education geïnstalleerd samen met MS Office 365 (Word, Excel, Powerpoint, OneNote), antivirussoftware, OneDrive voor opslag van documenten in de cloud en enkele vakgebonden programma’s. Indien later nog andere software moet worden geïnstalleerd, zal dit via een centrale server doorgestuurd worden. De software wordt dan bij de eerstvolgende aanmelding op de laptop, automatisch gedownload en geïnstalleerd. De leerling kan tijdens de installatie gewoon verder werken op de laptop.

Naast de software die de school voorziet, mag een leerling ook voor persoonlijk gebruik programma’s op de laptop installeren(enkel legale software en apps; geen malware). Zo willen we een dubbele aankoop vermijden. Let wel op dat de persoonlijke software geen conflicten geeft met de noodzakelijke software voor schoolgebruik.

Back-ups

Er zullen door de school geen back-ups genomen worden van de toestellen. Alle data moeten dus door de gebruiker ofwel op OneDrive ofwel in Smartschool bewaard worden. Op die manier zijn alle documenten steeds beschikbaar en is de kans op verlies onbestaande.

Als er een probleem is met de software van de laptop, zal alle besturings- en gebruikerssoftware worden overschreven. Alle bestanden en data die op dat moment niet in de cloud bewaard werden, gaan verloren. De school draagt hierin geen enkele verantwoordelijkheid.